niedziela, 22 listopada 2015

zdrowe śniadanie - co i jak?

Od końca września jestem na diecie, dzięki której schudłam już 5 kg. Nie jest to żadna głodówka. Jem często i zdrowo, a do tego regularnie ćwiczę. Na mój sukces na pewno miało wpływ zdrowe i pożywne śniadanie. Pamiętajmy, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, więc nie ma mowy o jego pominięciu. Powinniśmy spożywać je w ciągu 30 minut po przebudzeniu. Należy wtedy spożywać przede wszystkim produkty bogate w białko oraz błonnik - co bardzo dobrze wpłynie na nasz metabolizm.

Od pewnego czasu moim "śniadaniowym numerem jeden" jest owsianka. Próbowałam jej na początku swojej "zdrowej przygody", jednak nie przypadła mi ona do gustu. Przy kolejnym podejściu zamiast wody, dodałam do płatków owsianych mleko , i nagle pokochałam owsiankę ! Uwielbiam w tym daniu to , że można je przyrządzić na tak wiele sposobów ... z jabłkami, bananami, miodem, cynamonem, orzechami, z dodatkiem gorzkiej czekolady lub kakao. To wszystko sprawia, że słynna owsianka tak szybko nam się nie znudzi. Proponuję wam zakup zwykłych płatków owsianych górskich, a nie tych gotowych zamienników w kubeczkach
.





Kolejnym pomysłem na zdrowe śniadanie są musli z jogurtem naturalnym. Trzeba jednak uważać na to, jakie musli wybieramy. 90 % płatków/musli oznakowanych jako te "FIT", wcale takie fit nie są. Nie dajcie się reklamie i czytajcie etykiety. Najlepszym rozwiązaniem jest skomponowanie musli w domu , jednak nie każdy ma na to czas. Jako alternatywę proponuje wam musli (np. błonnikowe) dostępne w sklepie, niestety musimy się z tym liczyć, że oprócz produktów zbożowych, w składzie znajdziemy również cukier. Ważne, aby znajdował się on na samym końcu etykiety. Do musli dodaje jogurt naturalny lub jogurt typu greckiego , orzechy oraz owoce.


Czas na jaglankę. Trzeba uważać, aby dobrze wypłukać kaszę jaglaną, najlepiej kilka razy przed wrzuceniem do garnka. Zazwyczaj gotuje ją na mleku kokosowym lub ryżowym z dodatkiem miodu oraz cynamonu. Jest ona jednak bardziej czasochłonna, ponieważ gotujemy ją przez około 20 min na małym ogniu.





Bardzo dobrym rozwiązaniem może być również ciemne pieczywo z twarożkiem , pastą jajeczną (majonez zastępuję jogurtem naturalnym) lub masłem orzechowym. Pamiętajcie, że dietetyczne śniadanie nie musi być kosztowne i czasochłonne.

4 komentarze:

  1. mmmm... pyszności aż zgłodniałam :):) / iwi

    http://iwilittleworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Te śniadania wyglądają naprawdę apetycznie i zdrowo. Chyba muszę wypróbować je podczas moich poranków. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś nigdy nie przepadałam za tego rodzaju śniadaniami. Zdecydowanie wolę już zjeśc sobie zdrową kanapkę :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Apetycznie wyglądają te śniadania :) Ja osobiście ubóstwiam musli z jogurtem naturalnym i owocami!
    http://jestemolkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń